W naszym wyjątkowym przedszkolu i klubie dziecięcym znajduje się 5 przestronnych, świetnie urządzonych oddziałów:
Zające, Lisy, Rysie, Szopy, Wiewiórki
Troskliwą opiekę nad dziećmi sprawuje kadra posiadająca nie tylko wymagane kwalifikacje, lecz przede wszystkim przepełniona pasją i miłością do najmłodszych. Są to nauczyciele i opiekunowie z nietuzinkowymi pomysłami, którzy w myśl edukacji wspierającej towarzyszą Państwa dzieciom w nauce życia, bez nachalności, dyskretnie wskazując ścieżki wiedzy. Sprawną komunikację z Naszym Zespołem gwarantuje aplikacja mobilna LiveKid
Właściciel przedszkola i klubu dziecięcego Solantis
.
Założyciel i właściciel przedszkola i klubu dziecięcego Solantis. Przedsiębiorca od urodzenia. Ekonomista z wykształcenia. Architekt / konstruktor / budowlaniec z zamiłowania. Odpowiedzialny za wizję i kierunek rozwoju przedsiębiorstw, które prowadzi z sukcesem od kilkunastu lat. Studiował i zdobywał doświadczenie zawodowe mieszkając w Wielkiej Brytanii i Singapurze. Absolwent zagranicznych uczelni wyższych – University of Bath, London School of Economics (LSE) oraz Singapore Management University (SMU). Prywatnie ojciec dwójki wspaniałych dzieci – Eleny i Marcela, dla których, wraz z małżonką podjął się wyzwania stworzenia niepowtarzalnego przedszkola.
Wolny czas spędza w rodzinnym gronie bądź oddając się indywidualnym pasjom. Uwielbia wycieczki górskie i rowerowe, zimą praktykuje narciarstwo oraz hartowanie ciała i ducha przez morsowanie. Zawsze skory do aktywnego podróżowania – w Polsce i poza jej granicami. Zakochany w krajach, kulturze i filozofii Azji – zwłaszcza tej południowo-wschodniej. Doświadczony nurek – gdy tylko nadarzy się odpowiednia okazja eksploruje głębiny mórz i oceanów, które pomagają mu dostrzec i zrozumieć to, co w życiu najistotniejsze.
Lektor j. angielskiego. Wychowawczyni w grupie Zające. Absolwentka studiów na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna na Uniwersytecie Śląskim. Swoją pracę zaczynała na stanowisku pomocy nauczyciela w językowym przedszkolu. W pracy z dziećmi stawia na indywidualne podejście, wspieranie talentów oraz kreatywności. Wierzy w to, że dzieci uczą się biorąc przykład z dorosłych, dlatego nieustannie dąży do tego, by być lepszą osobą i nauczycielem. W swojej pracy inspirację czerpie z podejścia Reggio Emilia.
Dziecko ma „sto języków”, czyli komunikuje się poprzez słowa, ruch, rysunek, konstrukcje, muzykę na wiele różnych sposobów, aby wyrazić swoją wiedzę i przeżycia. Jej głównym zadaniem jest rozwijanie u dzieci umiejętności rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji, współpracy oraz komunikowania się i wyrażania siebie na różne sposoby.
„Dziecko składa się ze stu. Ma sto języków, sto rąk, sto myśli, sto sposobów, w jakie myśli, bawi się i mówi. Sto – zawsze sto rodzajów słuchania, dziwienia się i kochania.” – Loris Malaguzzi „100 języków dziecka”.
Terapeuta integracji sensorycznej. Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego na profilu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Zawsze chciała być nauczycielem mającym realny wpływ na rozwój najmłodszych. Współpracę z dziećmi zaczęła już na studiach pedagogicznych uczestnicząc w zajęciach praktycznych w przedszkolach i szkołach. Późniejsze praktyki uzupełniały jej wiedzę o rozwoju dzieci.
Wychowawczyni grup na licznych koloniach i zimowiskach, które od 2011 roku wpisały się w jej stały grafik wakacyjny i zimowy. Od 2017 roku została kierownikiem kolonii. Ma ukończony kurs animatora czasu wolnego oraz jogi dla dzieci. Uwielbia organizować zajęcia taneczne dla swoich wychowanków. W wolnym czasie jeździ na rolkach, snowboardzie, tańczy, podróżuje i majsterkuje – nie ma rzeczy, której nie naprawi!
Wychowawczyni w grupie Szopy. Ukończyła studia na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Tuż po maturze wyjechała na wymianę międzynarodową do USA, gdzie przez 13 miesięcy opiekowała się wspaniałymi dziećmi. Miała okazję poznać amerykańskie przedszkola i zakochać się w pracy nauczyciela. Po tym doświadczeniu wiedziała, że jej miejsce jest tam, gdzie są dzieci. Osiągnęła stopień mistrzowski w organizowaniu nocowanek, a dzięki jej artystycznym zapędom nasze social media prowadzone są w wyjątkowym stylu.
Bycie nauczycielem to dla niej niezwykłe wyzwanie. Jej misją jest odnaleźć magiczny klucz, dzięki któremu dotrze indywidualnie do każdego dziecka. Zobaczyć i zrozumieć świat, taki jakim widzą go jej przedszkolaki. Świat pełen kolorów i niespodzianek bez uprzedzeń, zła. Codziennie stara się ich przez niego prowadzić w taki sposób, żeby nie tracili entuzjazmu, wiary w swoje możliwości oraz dobra, które w sobie noszą. W swojej pracy bazuje na akceptacji potrzeb oraz emocji dzieci, zgodnie ze słowami Janusza Korczaka „Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”
Oligofrenopedagog. Wychowawczyni w grupie Szopy. Absolwentka studiów magisterskich o specjalności wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagog. Od zawsze praca z dziećmi sprawiała jej wielką satysfakcję. Praca nauczyciela jest jej pasją. Jej zdaniem, niczego dziecku nie powinno się narzucać, ale proponować i zachęcać do podjęcia aktywności, stwarzać sytuacje wywołujące zaciekawienie i podtrzymywać zapał poznawczy dziecka.
W swojej pracy kieruje się mottem: „Pomóż mi to zrobić samemu” – Maria Montessori.
Oligofrenopedagog,wychowawca w grupie Lisy. Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego na profilu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika. Na dłuższy czas związana z grupą specjalną w przedszkolu. Praca ta nauczyła ją ogromu cierpliwości, cieszenia się z małych postępów, a przede wszystkim indywidualnego podejścia do każdego dziecka.
Zapalona ogrodniczka, każdą wolną chwilę poświęca roślinom, a jej ulubione miejsce to ogródek.
Interesuje się nowymi metodami pracy z dziećmi, edukacją alternatywną, na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę.
Terapeuta ręki, wychowawca w grupie Lisy. Wykwalifikowany nauczyciel języka angielskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wieloletnim doświadczeniem. Jest osobą, która stawia na rozwój; obecnie uczęszcza na studia podyplomowe z logopedii.
Praca z dziećmi daje jej ogromną satysfakcję. Cieszy się, że może wspierać najmłodszych na ich wczesnym etapie rozwoju oraz obserwować ich postępy.
W wolnej chwili ćwiczy pilates, czyta książki oraz zwiedza świat.
Wychowawczyni w grupie Rysie. Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Pedagogika Przedszkolna I Wczesnoszkolna. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w licznych konferencjach. Praca z dziećmi daje jej ogromną radość oraz pozwala na wykorzystanie pokaźnych umiejętności w zakresie plastyki. Ukończyła kurs opieki dziecięcej, kurs umożliwiający pracę pedagogiką Montessori oraz szkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych dla dzieci. Doświadczona w pracy z maluchami w żłobkach i przedszkolach.
Stara się dostrzegać indywidualne potrzeby i predyspozycje najmłodszych – wspierając się pedagogiką Marii Montessori, otwiera wychowankom okno, przez które mogą spojrzeć na świat w zupełnie inny sposób. Wyjątkowo cierpliwa, opanowana, lecz również stanowcza. Kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo swoich podopiecznych – w jej obecności przysłowiowy włos dziecku z głowy nie spadnie.
Wychowawczyni w grupie Rysie. Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim o specjalności: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Podczas studiów uczęszczała na liczne praktyki do przedszkoli, brała udział w animacjach dla dzieci, a także spełniała się w charakterze wychowawcy kolonijnego. Działania te utwierdziły ją w przekonaniu, że praca z dziećmi to jej pasja i wymarzony zawód. Obejmowała wielokrotnie wychowawstwo w grupie najmłodszych dzieci. Uczestniczyła w wielu warsztatach metodycznych dla nauczycieli, które pozytywnie wpłynęły na poziom kształcenia wychowanków poprzez zabawy muzyczno-ruchowe oraz działania kreatywne.
Pełna uśmiechu i cierpliwości stara się tworzyć miłą i przyjazną atmosferę dla wszystkich przedszkolaków. Reaguje na potrzeby dzieci, tak by wykrzesać z nich jak najwięcej dziecięcej radości. Jej ulubioną formą spędzania czasu z dziećmi jest obcowanie z naturą, odkrywanie świata przyrody poprzez obserwację i omawianie zachodzących w niej zmian oraz zjawisk. Pani Basia za Froeblem twierdzi, że dzieci są jak kwiaty, „Musisz się do nich schylić, żeby je rozpoznać”. Do swoich wychowanków podchodzi indywidualnie pamiętając, że każdy z nich jest wyjątkowy, niepowtarzalny, a co najważniejsze, należy wyjść naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom każdego dziecka.
Wychowawczyni w grupie Lisy. Ukończyła studia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wcześniej związana z pracą z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wspierała ich rozwój, troszcząc się o ich indywidualne potrzeby. Nieustannie dąży do doskonalenia swoich kompetencji i umiejętności, czynnie uczestnicząc w różnorodnych kursach i szkoleniach. Dba o to, aby być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami pedagogicznymi i nowoczesnymi metodami pracy z dziećmi.
W jej podejściu do pracy z najmłodszymi najważniejsze jest napełnienie wszelkich działań miłością, cierpliwością, zrozumieniem i pasją. To te właśnie cechy tworzą korzystne warunki dla budowy inspirującej i pozytywnej przestrzeni edukacyjnej, w której dzieci mogą rozwijać się nie tylko umysłowo, ale przede wszystkim emocjonalnie.
Jej motto, „Nasza rola to nie jedynie kształtowanie umysłów, lecz przede wszystkim serc”. Jest ono odzwierciedleniem jej głębokiego przekonania, że prawdziwa edukacja obejmuje nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również kształtowanie wartości i uczuć, które kształtują serca dzieci, przygotowując je do przyszłości.
Wychowawczyni w grupie Zające. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Pedagogika w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną. Swoje doświadczenie zdobywała pracując z dziećmi w rodzinach zastępczych i w rodzinach zagrożonych wykluczeniem, z opiekunami tymczasowymi dla dzieci z Ukrainy, jako terapeuta, pedagog, koordynator pieczy zastępczej. Kilka lat pracowała ze słuchaczami w prywatnych placówkach edukacyjnych, a także w warsztacie terapii zajęciowej, wspierała system we wspólnej pracy wychowawczej i edukacyjnej. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu psychoterapii.
Uczestniczka szkoleń i kursów, m.in. UNICEF-u przeciwdziałającym stresowi, a także terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Współpracująca jako wolontariusz z fundacjami i szkołami, jako konsultant, uczestnik i współorganizator imprez i wyjazdów. Od wielu lat współpracująca z domami dziecka, prywatnie zapewniająca pobyt świąteczny i wakacyjny dzieciom, które pozostałyby w placówce, nie mając możliwości jakiegokolwiek wyjazdu.
Z uśmiechem i entuzjazmem podchodząca do dzieci, ich energii i radości. Jako psychotraumatolog świadoma, jak ważny jest czas dzieciństwa, gdyż kształtuje osobowość i tożsamość jako fundament całego przyszłego życia. Miłość, empatia i czas to najcenniejszy dar jaki możemy zaoferować dzieciom.
Prywatnie pasjonująca się podróżami, rozwojem osobistym, profilaktyką zdrowia, holistycznym podejściem oraz fizyką kwantową.
Nauczyciel wspomagający w grupie Zające. Absolwentka studiów na kierunku Pedagogika Specjalna na Uniwersytecie Śląskim. Wieloletnia instruktorka harcerska. To właśnie w harcerstwie odnalazła swoją pasję do pracy z dziećmi. Dąży do zdobywania przez dzieci jak największej samodzielności i wiary we własne siły i możliwości.
W przedszkolu Solantis zajmuje się wspieraniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak również prowadzi wyjątkowe zajęcia z… Survivalu!
Wierzy, że kontakt z naturą i zwierzętami pomaga dzieciom lepiej się rozwijać i budzi w nich wrażliwość. W związku z tym, niedaleką przyszłość wiąże również z rozwojem w kierunku prowadzenia zajęć dogoterapii dla dzieci.
Studentka Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Uniwersyteckie Śląskim. Już od dawna wiedziała, że chce pracować z dziećmi, ale to właśnie na studiach zrozumiała, że chce się kształcić w kierunku Pedagogiki Montessori, pedagogiki przyrodniczej oraz w technikach sensorycznych.
Obecnie uczęszcza na kursy poszerzające wiedzę z zakresu edukacji multisensorycznej oraz mindfulness.
Studentka wzornictwa na Akademii Śląskiej w Katowicach. Wychowana wśród rodzeństwa od zawsze odnajdywała się w roli opiekunki. Ukończyła kurs zabaw dziecięcych i w co się bawić z dziećmi. Pracowała jako pomoc w przedszkolu. Obecnie prowadzi warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży z zakresu pszczelarstwa i ekologii
W pracy wykorzystuje swoją kreatywność i talent plastyczny. Zawsze wysłucha, przytuli i pomoże wymyślić nową, ekscytującą zabawę.
Prywatnie miłośniczka wszystkiego co Włoskie i formuły 1.
Absolwentka studiów pierwszego stopnia na kierunku pedagogika ze specjalnością logopedyczną oraz studiów drugiego stopnia na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z poradnictwem rodzinnym. Swoje doświadczenie zdobywała podczas licznych praktyk w poradni psychologiczno-pedagogicznej, w gabinecie logopedycznym oraz na sali zabaw.
Praca z dziećmi daje jej mnóstwo radości i satysfakcji. Cechuje ją duża otwartość, tolerancja oraz pozytywne nastawienie zarówno do życia jak i wykonywanego zawodu. Jej motto brzmi: „Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. Trzeba im także pozwolić chodzić”(F. Froebel). W wolnym czasie lubi czytać książki oraz jeździć na rolkach, a jej ogromną pasją są treningi na siłowni.
Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z poradnictwem rodzinnym. Wspomaga rozwój dzieci w grupie Szopy. Na swojej ścieżce zawodowej doświadczyła pracy z dziećmi w różnym wieku. Pracowała w domu dziecka, w żłobku oraz na sali zabaw jako animatorka.
Cechuje ją komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, a także pozytywne nastawienie do pracy. Jej motto brzmi: „Otwarte serce wobec dzieci to klucz do ich szczęścia i rozwoju”.
Praca z dziećmi sprawia jej ogromną satysfakcję, a umiejętności i wiedza pozwalają na profesjonalne wspieranie rozwoju najmłodszych.
Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku logopedia. Już odkąd sama uczęszczała do szkoły wiedziała, że w przyszłości będzie chciała pracować z dziećmi. Swoją przygodę z logopedią rozpoczęła tuż po skończeniu liceum. Dąży do powiększania swojej wiedzy z zakresu zaburzeń mowy, biorąc udział w licznych szkoleniach, ceniąc sobie samorozwój.
Prywatnie interesuje się także psychologią behawioralną. Pasjonuje się również czytaniem książek oraz sztuką, co dodatkowo czyni ją kreatywną. Jest osobą wyrozumiałą, empatyczną oraz cierpliwą, dzięki czemu praca z dziećmi jest dla niej czystą przyjemnością. W bliskiej przyszłości chciałaby poszerzyć swoje kompetencje z dziedziny neurologopedii oraz oligofrenopedagogiki.
.
.
.
.
Opiekunka dziecięca w grupie Wiewiórki. Chociaż od wczesnych lat uwielbiała bawić i zajmować się dziećmi, dopiero po szkole średniej zrozumiała, że to wsparcie w rozwoju najmłodszych jest dokładnie tym, co chce w życiu robić. Ukończyła dwuletnie studium na kierunku „opiekunka dziecięca”, by chwilę później rozpocząć swoją pierwszą pracę w żłobku. Może pochwalić się kilkuletnim doświadczeniem w pracy z maluszkami oraz przedszkolakami.
Ogromną radość czerpie z uśmiechu swoich podopiecznych oraz towarzyszeniu w codzienności.
Wychowawczyni w grupie Wiewiórki. Absolwentka studiów magisterskich o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Zamiłowanie do pracy z dziećmi odkryła pracując jako wychowawca kolonijny, a w późniejszym czasie, jako wychowawca w przedszkolu. Uwielbia pracę z najmłodszymi, która sprawia jej wielką radość i przyjemność. W swojej pracy charakteryzuje się ciepłem, miłością i dużą cierpliwością. Dąży do zdobywania przez dzieci jak największej samodzielności, uważając, że potrafią więcej niż im się wydaje.
Dba, aby każde dziecko posiadało poczucie własnej wartości oraz czuło się ważne. Najważniejsze w jej pracy jest budowanie poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania w relacji nauczyciel – uczeń.
Opiekunka dziecięca w grupie Wiewiórki. Studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dla której bardzo znaczącą rolę w rozwoju dziecka zajmuje kreatywność. W swojej pracy stara się oddziaływać na wyobraźnię, dzięki której wraz z dziećmi tworzy nieograniczone pole do rozwoju.
Bardzo istotne jest dla niej to, co przekazują najmłodsi, ponieważ, według niej, każde dziecko musi czuć się wysłuchane i wiedzieć, że jego potrzeby są ważne.
Opiekunka dziecięca w grupie Wiewiórki. Potrafi wykreować bajkowy świat do którego zabiera swoich milusińskich. Każdy dzień wśród dzieci jest dla niej dużą niespodzianką i niesłychaną przygodą. Patrzenie na rozwój i zdobywanie nowych umiejętności przez małych odkrywców przynosi jej wiele radości. Mariola twierdzi, że szczerość, zaufanie i uśmiech to największy skarb jaki może podarować mały człowiek. Chce wspierać i kształtować osobowość dziecka poprzez dostrzeganie jego różnorodności i wyjątkowości.
Prawdziwą pasją Marioli jest rękodzieło – niestraszna jej praca z drewnem, tekstyliami i tekturą, a florystyka to jej konik.
Opiekunka dziecięca w grupie Wiewiórki. Według Agnieszki najważniejsza w pracy z dziećmi jest bliskość i wsparcie, dlatego ukończyła kurs „Bliskosciowych metod pracy z dziećmi do lat trzech”. Dzięki szkoleniu zdobyła aktualną wiedzę pedagogiczną oraz kompetencje potrzebne do pracy z dziećmi w klubie dziecięcym oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu emocji ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności pracy bez kar i nagród – opartej na motywacji wewnętrznej dziecka.
Jest też pasjonatką kultury japońskiej i nowoczesnych form sztuki takich jak manga, anime i rysunek w stylu komiksowym. Nie zapominając przy tym o tradycyjnych książkach czy klasykach kina.
Pani Beata troszczy się o kuchnię w naszym przedszkolu – zawsze punktualnie pojawia się w sali z smacznymi posiłkami dla naszych wychowanków.
.
Pani Beata dba o czystość i porządek w naszym przedszkolu.
.
Pani Natalia dba o czystość i porządek w naszym przedszkolu.
.
Pani Wiktoria dba o czystość i porządek w naszym przedszkolu.
.
Pan Bogdan to nasz drużynowy majsterkowicz. Żadna usterka nie jest mu straszna. Zadania specjalne pt. wykonanie scenografii na przedszkolne wydarzenie wychodzą mu zawsze perfekcyjnie.
Lubi do każdego przyjacielsko zagadać. Chyba nie ma rodzica w naszym przedszkolu, który nigdy nie uciął sobie krótkiej pogawędki z Panem Bogdanem!
To możesz być TY! Poszukujemy ambitnych i kreatywnych osób do pracy w naszym wesołym zespole.
Chcesz do nas dołączyć? Marzysz o tym by zmieniać edukację i żyjesz miłością do dzieci? Świetnie! Wyślij swoje CV i list motywacyjny na adres: przedszkole@solantis.pl